Var är Kobees läppbalsam från Shark Tank Season 16 idag?

Var är Kobees läppbalsam från Shark Tank Season 16 idag?

Huden på dina läppar är superkänslig och benägen att torka ut. I själva verket fann en CARMA Laboratories Survey från 2015 att ungefär en femtedel av människor hanterar kapade läppar (via narkotikarnyheter). Men att välja en anständig läppåterställningsprodukt kan vara tufft, som du vet om du har läst om sanningen om vad som egentligen finns på läppbalsam. Enligt makeupartisten Mary Winkenwerder måste du vara försiktig med vad du applicerar på dina läppar. ”Vissa läppbalsam är gjorda med ingredienser som inte är rena,” sade Winkenwerder (via Shefinds). Hon rekommenderade att undvika balsam med problematiska konserveringsmedel, petroleum eller parabener (läs upp varför parabener är så angående).

Gå in i Kobees läppbalsam, som är gjord med fyra ingredienser och presenterades 2024 på Shark Tank. Kobe’s läppbalsam är skapad i ett sovsal av den unga entreprenören Kobe Harris. I ungefär fyra år innan han dyker in i tanken fokuserade Harris på att bygga sitt varumärke. När han gjorde sin TV -debut sålde han redan; Men Harris ansåg att det var dags att försöka mer investeringspengar. Men i slutändan kom han ut ur showen utan finansiering.

En entreprenör med instinkter och förtroende

Under avsnittet slog han sin produkt och bad om $ 300 000 i utbyte mot 6% eget kapital i sitt företag. Han möttes med motstånd, inklusive ett påstående om att läppbalsammarknaden var för mättad. (För vad det är värt beräknas läppproduktmarknaden till 4,3 miljarder dollar 2025 och utvidgas till 7,1 miljarder dollar år 2033.) Kevin O’Leary var villig att ta en chans på Harris och erbjöd 300 000 dollar för 20% eget kapital. Harris skickade bollen tillbaka till O’Leary genom att motverka för 10% eget kapital. O’Leary svarade med 15% eget kapital, som Harris avvisade.

Varför motvilja från Harris sida? Han förklarade i en CNBC -intervju 2024 att han gick med sin tarminstinkt och avslutade: ”Jag känner mitt företag bättre än någon annan.” Även om det kan verka konstigt att avvisa ett finansieringserbjudande, var det verkligen inte ett beslut om affärsavslutande. Harris sa att han förväntade sig att ingå 2025 med en försäljning på nära 4 miljoner dollar, vilket innebär att det minskade O’Learys erbjudande inte sjönk hans företag.

Sociala medier och socialt ansvar: Kobees läppbalsam idag

För närvarande erbjuder Kobee’s Lip Balm flera produktalternativ på sin webbplats, inklusive enskilda balsam, buntar och varor. Sedan 2024 har varumärkets Instagram- och Tiktok-konton fyllts med innehåll om deras Limited Edition-dofter som en höstsamling av balsamer (Pumpkin Spice är naturligtvis där inne) och fyra valentinsdagskyssvärda balmar (svårt att motstå Raspberry Rose). Ganska många av inlägg och videor har Harris, som verkar vara en praktisk ägare.

Förutom att annonsera ibland speciella smaker, innehåller företagets läppbalsamuppställning en pinne som innehåller en naturlig solskyddsingrediens som erbjuder 15 SPF -skydd. Även om det är mindre än de 30 SPF som rekommenderas för läppprodukter, erbjuder det fortfarande ett visst skydd (som är viktigt, eftersom läppar är en av de oväntade platserna du kan få hudcancer).

För att främja sitt uppdrag att göra en positiv miljöpåverkan introducerade Kobe’s läppbalsam vad den kallar ”The Hive Project” 2025. Initiativet är utformat för att stödja ett brett utbud av jordvänliga och hållbara ansträngningar, inklusive att donera bikupor till 50 biodelsföreningar och finansiera vattenvägsorganisationer. Det verkar vara ännu en indikator på att verksamheten fortsätter att göra seriöst surr trots att han inte säkrar en Shark Tank -investering.

Linnea Bergström
Linnea Bergström
Med en utbildning i journalistik och en fascination för livsstilstrender strävar jag efter att omvandla komplexa berättelser till engagerande och tillgängliga historier. Varje artikel är för mig en möjlighet att väcka våra läsares nyfikenhet och tillföra en fräsch touch till deras vardag.