Var är Sugardoh hårborttagning från Shark Tank Season 16 idag?

Var är Sugardoh hårborttagning från Shark Tank Season 16 idag?

Söta erbjudanden kan fås på Shark Tank, men Sugardoh-hårborttagningen landade en ganska sur finish i säsong 16. Efter att ha slog sin sockerbaserade hårborttagningsprodukt, kunde entreprenör Aliyah Marandiz inte jämna ut sin väg till en investering (ungefär som vad som hände med Energybits från Shark Tank säsong 8).

Marandiz ville ha 500 000 dollar för bara 5% eget kapital. Ingen gå; Alla fem hajarna vägrade att fortsätta. Trots att hon lämnade tanken utan finansiering (vilket händer med mer än hälften av drömmarna som blir sänds), fick hon vad så många grundare tycker om, oavsett om de får en yay eller nej: varumärkesexponering.

Var det tillräckligt med rampljuset för att hålla Sugardoh hårborttagning från att lösa upp till otydlighet? I alla fall skadade det inte. Förresten, att ta hår från kroppen via socker bör inte skada mycket, heller enligt webbplatsen Sugardoh hårborttagning. (Läs om vissa kroppsdelar som du verkligen inte ska växa.)

Även om Sugardoh -hårborttagning är ett privat företag, tros dess nettovärde överstiga 8 miljoner dollar årligen från början av 2025. Det är dock inte uppenbart om företaget gör en vinst, även om det tuggar med och producerar innehåll.

En viral sensation innan du går in i tanken

För att vara rättvis fick Sugardoh hårborttagning uppmärksamhet innan han gjorde sin Shark Tank -debut. Ja, Shark Tank kan ha introducerat företaget för en ny publik. Men många kunder hade upptäckt produkten innan de såg avsnittet på grund av Marandiz gräsrots och bootstrapping reklaminsatser på sociala medier.

Faktum är att omedelbart efter att ha lagt Sugardoh -hårborttagning i det offentliga ögat, träffade Marandiz Tiktok Buzz Paydirt. Och hennes momentum var inte ett en-hit-under. Som hon förklarade i en Canvasrebel -intervju från 2022, ”Sedan lanseringen av september 2020 har vi haft en viral Tiktok varje månad som driver försäljningen.” Det enda problemet, tillade hon, var att hålla jämna steg med den första översvämningen av lagerkrav.

Det verkar som om Marandiz har lagt alla de tidiga leveranskedjorna bakom sig. Idag finns Sugardoh hårborttagning i Ulta Beauty och på Amazon, såväl som på varumärkets webbplats. En Shopify -rapport antyder att från och med 2025 kan Sugardoh hårborttagningssatser köpas också på Urban Outfitters, men en sökning på Urban Outfitters -webbplatsen inte visar upp varumärkets produkter.

Utbildningsinnehåll för medvetenhet

Förutom Tiktok håller Sugardoh hårborttagning ett ganska konsekvent flöde av innehåll på andra sociala medieplattformar. Som svar har YouTube -kanalen tjänat mer än 10 000 följare, och dess antal för Instagram Follower är cirka 71 000 från och med 2025. Som sagt verkar varumärkesbloggen ha övergivits sedan 2023, vilket var väl innan Marandiz’s Shark Tank -besök.

När det gäller sina erbjudanden förblir Sugardoh hårborttagning lätt på alternativen. Ja, det har en kärnuppställning av produkter och ett par verktyg, men det handlar om det. Företaget verkar emellertid sätta en premie på att hålla innehållet på sina sockerskolesidor färska. Där hjälper ett konstant flöde av fri utbildningsinformation den socker-nyfikna att bestämma hur man kan få socker att fungera för deras hårborttagningsbehov och undvika orsakerna till inåtväxta hårstrån.

År 2023 förklarade Marandiz till Essence, ”Jag vill att Sugardoh ska vara ett internationellt varumärke tillgängligt i 1000 -tals butiker över hela världen så att vi kan ge mer håriga kroppar tillgång till en hälsosam relation med hårborttagning.” Just nu verkar det inte som om hon har nått sitt mål, men hennes verksamhet är fortfarande öppen för order.

Linnea Bergström
Linnea Bergström
Med en utbildning i journalistik och en fascination för livsstilstrender strävar jag efter att omvandla komplexa berättelser till engagerande och tillgängliga historier. Varje artikel är för mig en möjlighet att väcka våra läsares nyfikenhet och tillföra en fräsch touch till deras vardag.